lördag 9 augusti 2014

Framtidsvision

Fem veckor betald semester på raken. Har jag någonsin tidigare i livet haft det? Tror inte det.

- Nu har jag haft ledigt i TVÅ MÅNADER! Och vad har jag gjort under den tiden?? säger Trettonåringen.

Tänk vilken lyx, när jag hade sommarlov och knappast något alls som bekymrade.

Okej, den långa, sköna semestern är slut. Jag har ingen ångest för det. Längtar till hösten, min favoritårstid.

Tänkte också att det är skönt att slippa slösa mer pengar, det går inte åt lika mycket när vi jobbar/går i skolan helt enkelt. Fast en långhelg på Gotland hägrar, om en månad, när väninnan M ska gifta sig, och efter det en långhelg i Göteborg då jag och Trettonåringen ska göra bokmässan för första gången, så det lär nog fortsätta rulla pengar några månader till.

En barskrapad höst. Det ska nog gå det med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar