lördag 9 augusti 2014

The perks of being me

Det jobbiga med att vara ansvarsfull är att semestern inte blir riktigt så arbetsfrånvänd som det är meningen att den ska vara.

Jag vill inte att mina kollegor ska stå där på måndag morgon och inte ha fungerande telefoner för att de har laddat ur under semestern och jag vill veta att det finns folk på plats redan när vi öppnar så att eventuella frånvarande p g a sjukdom och semester blir ersatta.

Hur många gånger chefen än säger att jag bör njuta mer av semestern (trust me, jag har njutit i fulla drag) och inte bör skämma bort mina kollegor så mycket, så ser jag det som planering och framförhållning. Sån är jag.

Och, okej, jag får väl ta det på min fritid då, jag accepterar det, för det ger mig frid i sinnet att inte behöva stressa på måndag morgon istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar