torsdag 29 december 2011

Pöbel och adel

I november tog jag med mig Tioåringen hennes kusin Anna (båda har celiaki) för att gå på Mat för livet - mässan. Mässan var i Kista, i något som heter Victoria tower. Never heard of. Hittade det dock lätt, eftersom det skulle ligga intill en av mina tidigare arbetsplatser. Huset fanns inte på plats senast jag var i Kista. Det var många år sedan jag var i Kista senast...

Mässan var uppdelad i två hallar. Den ena hallen höll Mat för livet. I den andra hallen huserade Attitude; en mässa för mode. Det var tydlig skillnad på folk och folk, kan jag lugnt säga. Utanför den andra mässan fann jag en flicka bärandes en onepiece - the bane of my existence.
Jag tycker att de ser ut som Cellen Ellen.

(Lustigt. Jag trodde att det var Claire WIkholm som spelade cellen Ellen... Där lärde jag mig något.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar