måndag 11 juni 2012

Eftertanke

Ser på matchen Sverige-Ukraina och hör grannen under mig ropa JAA! sedan tar det en sekund till innan bilderna av målet visas på min TV. Jag gissar att grannen och jag inte har samma TV-leverantör. Grannen har säkert samma som min bror Pingu. När jag pratat i telefon med Pingu ibland och vi har tittat på samma program så ser han bilderna några sekunder före mig. Undrar just hur det kommer sig att olika leverantörer får in bilderna olika fort. Me no like.

Jag gillar dock att Sverige (ja, via Zlatan, otippat...) gjorde mål. Sedan tog det bara någon minut så gjorde ju Ukraina också mål. Nicht gut.

Skrattade lite för mig själv när de zoomade in spelarna när "Du gamla du fria" spelades. Det är alltid lika roligt att se vilka som inte kan orden i sången och vilka som sjunger högt och tydligt. För ovanlighetens skull var det två som knep igen munnen helt. Den ene var Zlatan. Han såg grymt fokuserad ut istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar