måndag 18 juni 2012

Filmtajm

Så har vi sett Snövit i den nya tappningen, Elvaåringen, väninnan M och jag. Filmen var bra. Förutsägbar, men det var ju väntat, liksom. Flera trevliga effekter och karaktärer i filmen.

Jag frågar väninnan M om hon vill se Prometheus, men hon vet inte vilken film det är. Jag blir lite chockad. Det är ju jag som inte brukar ha så mycket koll, inte hon. Jag vill i alla fall se den.

Elvaåringen vill se The dark knight rises, men jag är tveksam och hoppas att det blir 15 år på den. De senaste veckorna har vi visserligen sett några av Mission impssible-filmerna tillsammans (och hon äälskar Tom Cruise, så jag tänker att bl a Cocktail och Top gun står på listan över filmer att se).

Elvaåringen fick gå och se Dark shadows med en kompis och utan vuxet sällskap. Jag var tveksam till det, så Burton har en förmåga att göra det läskiga dolt i filmen, så att det ändå kommer till en i huvudet, men det gick finfint och hon tyckte att den var bra. Små steg mot frigörelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar