söndag 17 juni 2012

Learning by doing

Elvaåringen plockar tre nektariner i påsen inne på ica. När vi kommer hem och jag lägger upp dem ser jag att det är ett hål i en av frukterna. En sån där spricka som det kan vara ibland på persikor eller nektariner, precis där kvisten suttit, och hålet öppnar sig in till kärnan. Ibland är det inte så fräscht där inne, ibland är det okej, men frukten brukar ändå gå att äta. Så Elvaåringen tar nektarinen med hålet och äter den. När hon ätit nästan hela skriker hon för full hals. En tvestjärt kröp ut ur hålet och satt på hennes hand. Berättar morfar för mig när jag kommer hem igen. Tur att jag inte var hemma. Jag hade blivit lika äcklad som Elvaåringen. Hon som sedan tvättade munnen och som nu svär på att aldrig mer röra en nektarin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar