torsdag 15 mars 2012

Keep up the good work

När barn skriker mitt namn med glädje och kastar sig i min famn när jag kommer till jobbet.
När föräldrar med lättnad i rösten uttrycker att de är glada att jag är tillbaka från jobbet efter att ha varit sjuk i flera dagar.
När barn spontant kommer fram till mig för att bli kramade eller för att hålla handen en stund.
När barn spontant uttrycker att de älskar mig och helst vill gå vid just min sida när vi lämnar förskolan.
När föräldrar uttrycker att deras barn känner sig trygga med mig.
När barn hellre blir tröstade av mig än någon annan, och de springer över förskolegården med tårfyllda ögon för att finna mig och förmedla den orättvisa de utsatts för.
När barn undrar var jag ska sitta vid måltiden, så att de också kan sitta vid samma bord.
När jag aldrig upplever att något av ovanstående händer för mina kollegor.
Då känns det som att jag gör något rätt på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar