lördag 17 mars 2012

Not quite the same

Elvaåringen är medlem i celiakiföreningen, p g a sin glutenintolerans. Föreningen anordnar ibland olika jippon, vilket brukar vara bra. Så också idag. Idag var det på Naturhistoriska. Barn gratis, föräldrar fick betala. Jag tog med mig Elvaåringen och en av hennes kompisar och åkte dit.Vi lärde oss nog inte så mycket nytt, då det inte var länge sedan vi var där senast, men filmen Deep sea på Cosmonova var helt okej. Det var inga galna svängningar i kamerabilderna, så jag kunde hålla mig från att bli alldeles snurrig i bollen den här gången.

När jag satt på toaletten utanför restaurangen sköljde en känsla över mig. Det var nästan exakt tolv år sedan jag satt på den där toaletten och mådde pyton. Jag hade varit ute och festat hårt kvällarna innan med kompisar och jag var fortfarande en aning bakfull och illamående. Varför jag då alls tog mig till Naturhistoriska och varför jag i hela friden fick för mig att gå med den blivande Pappan (nej, jag var inte gravid då, det var några månader kvar till dess) på Cosmonova har jag inget minne av. Jag minns dock att jag inte såg många sekunder av filmen, utan blundade för att inte kräkas och sedan gick hulkandes till toaletten, där jag hängde en lång stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar