lördag 3 mars 2012

Movie craze

Förutom film på bio och via boxen i veckan har jag även sett filmerna från lovefilm, samt streamat därifrån. Det började med The road, som inte riktigt var vad jag hade förväntat mig. Scenerna med människor som levande föda i skafferiet hänger sig kvar i minnet. Det är inte den sorts film jag gillar, eller vill se, så jag ångrar det valet en aning. Nästa film var The life aquatic with Steve Zissou, som var en chansing att se tillsammans med Elvaåringen. Det gick, men den var mer än udda (vilket jag var inställd på). Elvaåringen tyckte att den var helt okej dock. Sedan såg jag The other Boleyn girl, mest för klädernas skull. Gillar den stilen. Handlingen hade jag väl i princip kunnat googla mig till (även om jag inte är lika glad i Google längre sedan 1 mars). Filmen var okej, men ingen höjdare. Den senaste filmen var Wanted, som jag hade noll förväntningar på och den var rätt späckad av mind numbing action. Säga vad jag vill om Angelina Jolie, men hon gör sköna actionscener. Sinners and saints var ganska lik Wanted på något vis, även om S&S utspelade sig mer i verkligheten.

Är jag ute i solen en vacker dag som denna? Nej, men jag borde väl ta mig samman och pallra mig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar