onsdag 18 januari 2012

It never fails

Det var nog mer än en månad sedan jag faktiskt tog rast på jobbet. Med rast menar jag då sitta ned och inte tänka på någonting som är arbetsrelaterat; inte se till något barn eller ens tänka på något barn på förskolan, utan t ex läsa en bok, titta på TV, gå en promenad eller bara sitta i tystnad och rensa tankarna. It never happens. Jag har en halvtimmes rast under dagen. Det finns alltid annat att göra än att faktiskt ta en andningspaus. Det finns alltid någon personal som vill ha hjälp med något, eller undrar något, eller så behöver jag skriva ut något dokument eller kolla ett besked via mail eller, eller, eller. Det är oootroligt hur snabbt den där lilla halvtimmen försvinner till totalt onödiga saker. Idag tog jag med mig en bok att läsa, för nu skulle jag baske mig låsa in mig och sätta mig och läsa, i tystnad. Lo and behold; då stod där en söt kille som skulle kolla statusen på larmet på jobbet. Han behövde info om diverse saker - och jag har koll på diverse saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar