tisdag 3 januari 2012

Too much time on my hands

Jag och mina kollegor brukar alltid säga att helgen är för kort. Man borde jobba fyra dagar/vecka, istället för fem. Då kanske man skulle vara avslappnad och utvilad när veckan började igen. Det tog 2-3 dagar att varva ned från jobbet, under julhelgen, men sedan hade jag den mest avslappnade vecka jag haft på några år. Det var skönt att helt släppa fokus på verkligheten och leva i min egen lilla puppa. Nu använder jag 2-3 dagar för att bygga varva upp igen. Motorn är igång och jag börjar känna mig oförmögen att ta det lugnt. Resten av den här veckan ska jag försöka att vara effektiv och göra det jag inte gjorde förra veckan; sortera papper, städa i klädkammaren, gå på bio med Tioåringen och gå till badhuset med henne samt, förstås, börja planera kommande termin för mig själv. Riktigt über-busy vill jag dock inte vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar