lördag 7 januari 2012

So far so good

En vän tittar skeptiskt på mig och den mobiltelefon jag införskaffade för en vecka sedan.
- Så du valde Ericsson?
- Mm, ja, det blev så.
- Hur kom det sig då?
- Det fanns inte riktigt någon som jag verkligen ville ha, men det här var väl den modell som kom närmast mina behov.
- Ja, den är ju liten och smidig...
- Mm, det var ju mitt mest primära behov. Det är lite svårt att vänja sig vid det här med touch screen...
- Jag skulle ju aldrig ha något annat än Iphone nu.
- Ja, jag skulle också ha valt det, om den varit mindre.
- Har du laddat ned några appar än då?
- Nej, jag har ju inte det. Jag har inte ens arrangerat om ikonerna som jag vill ha dem.
Galenskap. Kunde jag läsa i hans uttryck. Att jag inte spenderat det första dygnet - än mer den första veckan - med den nya mobilen åt att fixa och trixa och joxa med mobilen är nog väldigt svårt för många att ta till sig.

Egentligen skulle jag inte ens ha behövt en ny telefon. Jag vill bara att den ska fungera. Jag vill bara kunna vara tillgänglig, och kunna skicka sms. Och använda anteckningsboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar